Mitas guldkorn

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Marita "Mita" - 26 januari 2010 22:26

nu blir det nedsläckning och sen krypa i säng och läsa en stund.Det är så  mysigt tycker jag,sen somnar man gott också..

 

Good Night and Sweet Dreams Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Av Marita "Mita" - 26 januari 2010 21:34

nej det är helt tomt i huvet,och det är väl inget ovanligt i och för sig  men i alla fall, efter maten som bestod av utsökta makaroner med falukorv,så blev det handgymnastik och sen efter duschen så gjorde jag fötterna fina,ja i alla fall så gott det gick. Jag får nog ta och beställa tid för fotvård,det var ett tag sen nu.

Ska jag svamla vidare,jo jag har sett på Bygglov varvat med Mästarnas mästare,sen blev det Teatersupén. Nu tittar jag på Sissela Kyle,tycker hon är så bra.

Såg förresten namntoppen,dom populäraste namnen var:

För pojkar, Lucas, Elias och  Oscar.

För flickor, Alice, Maja och Ella.

Vilka favoritnamn har ni?  Jag har såklart Amanda och Ida.

Nu har jag pratat klart,så nu får ni  prata med mig,       

       


Dolls Comments


Av Marita "Mita" - 26 januari 2010 11:49

det läste jag i tidningen i morse. Herregud alltså, vad hon måste ha lidit.

En funktionshindrad äldre kvinna på ett gruppboende som fallit och hade svårt att gå efteråt,ordinerades Alvedon och gångträning.

Kvinnan fick lida mycket eftersom hon inte kan tala och berätta hur hon mår.

Händelsen har anmälts till Socialstyrelsen enligt Lex Maria.

Hon gjorde först vissa framsteg med gångträningen.Men sen försämrades hon och ville varken gå eller stå.

Det tog sammantaget tre och en halv vecka efter fallet och två veckor till innan kvinnan kom till sjukhus för undersökning. Där det konstaterades en höftfraktur.

Ett oerhört onödigt lidande för kvinnan.

Missförstånd och dålig kommunikation mellam ansvarig vårdpersonal kan förklaringen enligt ansvariga på kommunen.

Kvinnan uppges nu må ganska bra och kan gå med stöd.

Jag tycker jag har nog ont med min brutna handled.Vad ska då inte hon haft med bruten höft.

Usch, jag blir så ledsen när jag läser sånt där.

   

Annars är det väl lugnet före stormen idag,alla pratar ju om ovädret som ska komma. All denna snö som väntas, var skall man göra av den,det är ju redan stora högar ute vid trottoaren.

Gick en långprommis tidigare på förmiddan med hundarna,men gud vilken kramp jag får i vaderna. Undrar om det beror på att det blir så hårt och stumt underlag när man går med broddar under skorna. Inte roligt,snyft...

 

Winter Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Skapa flashcards