Mitas guldkorn

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Marita "Mita" - 19 januari 2010 23:01

brukar ju avsluta kvällen med att läsa en stund. Man somnar så gott sen. Det börjar konståkning på tv nu,men börjar jag titta så blir jag väl kvar här,för det är väldigt fint att se.

Vi hörs i morgon.....

 

Good Night and Sweet Dreams Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Av Marita "Mita" - 19 januari 2010 21:54



Nytt år,ny start.Det är många som bestämt sig för att bli

av med helgvalkarna.Men innan du börjar tokspäka dig

Läs det här:

 

Om du äter något och ingen ser det,innehåller det inga kalorier.

Om du dricker en lågenergidryck och äter en chokladkaka,kommer kalorierna i chokladen kvittas mot lättdrycken.

Om du äter tillsammans med andra, räknas bara dom kalorier som du får i dig utöver vad dom andra får i sig.

Mat som intas av medicinska själ (tex, toddy,varm choklad, rödvin, konjak med mera) räknas ALDRIG.

Ju mer du göder dom som finns omkring dig till vardags, desto smalare verkar du själv.

Kakbitar och småkakor innehåller inget fett om dom bryts sönder och äts upp bit för bit, eftersom fettet förångas när kakan bryts sönder.

Allt som slickas från knivar,slickepotter eller skedar medan du lagar mat, innehåller inte kalorier eftersom dom är ett led i matlagningsprocessen.

Mat med samma färg har samma kalori innehåll ( tex, tomater och jordgubbssylt, eller svamp och vit choklad.

 

Big Beautiful Women, BBW Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Av Marita "Mita" - 19 januari 2010 15:15

ja vad det gäller bloggandet.Handleden är svullen och stel och gör så jäkla ont.Lockar inte så mycket att sitta och knappa på datorn. Nu har jag suttit med handen i varmt vatten och gjort dom rörelser som jag ska göra för att mjuka upp den.Sen lindade jag runt en stödlinda,får se om det känns något bättre.

Jag hade lilla Ida här en timme på förmiddan.Mamma Fia skulle på information på jobbet.Tänkte att det går väl bra,det är ju så roligt att ha henne här.

Hon satt i sin barnstol vid köksbordet och pysslade med leksakerna.

    

Full koncentration som gäller, hon har varit på halvårskontroll på bvc. I morgon blir hon sex månader lillpluttan.

På slutet så blev hon lite trött och ledsen att sitta där, så jag fick försöka baxa upp henne,så satte vi oss på ett täcke på golvet istället.När hundarna kommer så blir hon glad och skrattar.Dom som är stora som hus för henne.

Idag har det småsnöat av och till,det är så himla moddigt att gå.Ett steg fram och två tillbaks känns det som.

Grannen tvärs över gatan håller på att knacka bort snö och is från taket.Dom håller på att byta kök, och upptäckte att det runnit in vatten längs takkanten.Herregud roligare kan man ha.När man bor i hus så kan det minsann hända både det ena och andra.  

Jag la mig på sängen förut,tänkte vila en stund. Båda hundarna kom såklart och bägge skulle ligga så nära som möjligt.Till sist blev det lite väl trångt så jag klev upp.

Nu ligger båda två helt utsträckta på min säng,    

 


Friends18.com Orkut MySpace Hi5 Scrap Images

Skapa flashcards