Mitas guldkorn

Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Marita "Mita" - 18 januari 2010 22:42

och även batteriet på "lill lappen" jag orkar inte hämta laddaren så jag får väl släcka ner. Har hunnit knata runt hos er lite i alla fall.Jag har även gluttat på tv,n. Zappat lite mellan Idrottsgalan och Familjen annorlunda,ja även Spårlöst såg jag en del på.En sån rar flicka som sökte sin mamma,även jag fick tårar i ögonen.

Men nu säger jag natti, ska läsa min bok ett tag.Vi hörs i morgon.  

 


Good Night Comments



Av Marita "Mita" - 18 januari 2010 16:09

ja jag fick ett tokryck och rev ut allting i linneskåpet.Det har jag tänkt gjort länge. Jag köpte nya påslakan på Ikea för ett tag sen, och då tänkte jag att när dom är tvättade och ska läggas in,då är det dags att rensa bort såna lakan som är slitna och dåliga.

Sagt och gjort,jag började med det,och ni vet ju hur det är,det drar med sig mer än man tror.Men nu är linneskåpet snyggt och prydligt,fick till och med en hylla nästan tom.Bara att fylla på med nytt.

Det var halkigt att gå förut,det är som skarsnö nästan.Men det gick bra och hem kom vi, så jag  kunde brygga kaffe och göra mig en latte och smörgås.

Det började snöa på eftermiddan,men det har nog slutat nu.,

Dags att börja med maten snart,ikväll blir det fiskgryta och ris.

Hundarna ska ut en omgång till sen så dom blir nöjda. Gubben ska på möte med fotbollsklubben,och jag ska kolla på Familjen annorlunda sen,

 

Av Marita "Mita" - 18 januari 2010 08:59

det där lät väl hurtigt? Jag har varit uppe sen sextiden,det är lögn att ligga kvar i sängen.Lika bra att kliva upp och ta ut hundarna på en liten kissrunda. Men oj så halkigt det är.

Under natten så har det tydligen fallit underkylt som lagt som en isbark över allting.Tur jag har på mig broddarna.

Frukost har jag ätit och druckit vanligt kaffe.Det brukar jag ta till frukosten.Mina goa lattar kommer sen frampå dan.

Jag har till och med druckit en mugg med te,nu när jag sitter här vid datan.På den sitter lilla Ida och ler så glatt mot mig.

Tänk vad jag tycker om dom här muggarna,blir så glad och varm om hjärtat när jag ser dom.Idas mugg är den till vänster.

Tvättmaskinen är laddad och snurrar. Jag ska ta en längre tur ut med hundarna.Inget vidare väder,alldeles igengrått och blåser en del. Jag ser att dom har varit och sandat gatan,det var snabba ryck för en gångsskull.Men det b ehövs verkligen.

Hoppas vi kommer hem utan att halka omkull,jag är livrädd för det nu.

  


Friends18.com Orkut MySpace Hi5 Scrap Images

Ovido - Quiz & Flashcards