Mitas guldkorn

Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Marita "Mita" - 13 januari 2010 23:35

klockan drog iväg i alla fall. Men nu börjar det dra i ögonen känner jag,hundarna är kissade men inte jag.Så bäst att åtgärda det och borsta tänderna riktigt också. Jag hittade några ynkliga knäckar som låg och skramlade i burken,men nu är dom borta,  

Sov så gott.....

 

Good Night and Sweet Dreams Comments and Graphics for MySpace, Tagged, Facebook

Av Marita "Mita" - 13 januari 2010 22:06

javisst,slog mig ner i soffan förut och skulle titta på Lyxfällan,men jag somnade och sov så himla skönt. Teet blev kallt så när jag vaknade till liv igen fick jag värma upp det i micron.Gubben undrade om jag inte skulle gå och läga mig på riktigt.Men nehej det skulle jag inte,för jag tänkte se på Morden i Midsommer, så det gör jag just nu.Inte tänker jag somna heller för nu är jag piggelin igen.

Ikväll gjorde jag köttfärsgulasch.Det är gott och blir mycket också,så det räcker och blir över till i morgon också gott och väl.

Nu blev jag godissugen, måste gå och se om det finns nån knäck kvar.

 

Click to get cool Animations for your MySpace profile

Av Marita "Mita" - 13 januari 2010 11:27

Om ni vill så kan jag lägga ut receptet på pajen? Eller förresten ni får det vilket ni vill eller inte.  

 

              Citron och hallonpaj:

         Pajen som passar bra både som dessert

          och till kaffet.Servera med vaniljglass eller

          lättvispad grädde.

          7-8 bitar

              Botten:

              125 g smör

          1/2 dl strösocker

          3 dl vetemjöl

          2 krm bakpulver

          Fyllning:

              3 ägg

          1 äggula

          2 dl strösocker

          2 dl visp el, matlagn.grädde

          rivet skal o saft av en stor citron

          1-2 dl färska el. frysta hallon

          Garnering:

              florsocker

          Ugn: 175 gr.

              Gör så här:

1.Botten: Smält smöret i en kastrull.Dra den från värmen

  och rör snabbt ner övriga ingredienser,och blanda väl.

Tryck ut degen i en smord pajform.Ställ i frysen medans du gör fyllningen.

2. Fyllning: Vispa ihop ägg och äggula med socker,grädde,

citronskal och saft. Ta ut formen från frysen och häll i fyllningen.Strö på hallonen.Du kan spara hälften till garnering om du vill.

Grädda pajen klar i ca. 40 min eller tills fyllningen har stannat till lagom.Täck med folie om kanterna börjar bli mörka.

4. Låt pajen svalna av och sikta över florsocker vid servering.

 

 

Av Marita "Mita" - 13 januari 2010 08:58

och då menar jag inte i huvet, utan här utanför fönstret. Jag ser inte husen längre bort på gatan. Men istället så är det "bara" minus 9 grader och ingen vind.

Det blev inte nånting kvar av pajen,och den var god om jag får säga det själv,  Jäklar vad vi surrade,det blir alltid så mycket gamla dråpliga minnen som ploppar upp.Ja det är gott att få skratta av sig lite.

Nu ska jag ta och gå en prommis med vovvarna,tror jag ska lyckas få på mig tumvantarna.Nu när det inte är så himla kallt så behöver jag inte ta dom tjockaste.

Jag kommer och hälsar på er sen vid elva kaffet om det är ok,  

 

free myspace comments

Ovido - Quiz & Flashcards