Mitas guldkorn

Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Marita "Mita" - 11 januari 2010 22:33

hittade en påse med Never stop,dom är lika livsfarliga som Ahlgrens bilar.Man kan inte sluta att äta dom.Så nu sitter jag här och känner ångest för att jag har vräkt i mig för mycket,snyft. Jag som skulle ha godisstopp nu efter julen när man smaskat både knäck och choklad.

Men jag har hållit mig vaken i alla fall,

Tänker tacka för mig ikväll nu och krypa i säng med boken.Men först hundkissning och tandborstning.Får gno riktigt så jag får bort den söta smaken ,  

Hoppas nu att termometern visar lite mildare temp i morgon bitti,

Natti,...

 


Good Night Comments


Av Marita "Mita" - 11 januari 2010 16:14

jo jag hade tänkt mig fiskgryta ikväll. Men när jag gick ner och skulle hämta upp torskpaketet ur frysen så fanns det inget.  Jag hade alltså glömt att köpa det,jaha,så kan det gå.Jag får ta fram fiskpinnar,inte lika roligt kanske,men det duger.

Saknar ljusstakarna i fönstren faktiskt,det var så mysigt att tända dom när skymningen börjar falla.

Jag har beställt två stickade tröjor från Halens.

     Kommer bli perfekt nu i kylan,fast det är klart jag skulle få dom om ca, 2 veckor och då kanske det är mildväder igen. Men spelar ingen roll, det är ändå skönt att ha.

Ikväll ska jag se lite på Familjen annorlunda,det handlar om olika familjer som har inte bara två eller tre barn,utan 7-8 eller till och med 10 barn.Jisses jag fattar inte hur dom klarar av vardagen,men det är ju frivilligt att skaffa så många barn,så det är ju en livsstil för dom. Ja sen vet jag inta vad det blir får se hur länge jag håller mig vaken.

 

Pyzam Glitter Text Maker 

Av Marita "Mita" - 11 januari 2010 09:53

hos er här på bloggen,inte alla kanske,men får ta lite i taget.Borde väl göra lite nytta också, inte bara sitta här och dega.

Jag önskar mig mildare väder så jag kommer ut.När jag är själv hemma så här är det inte att tänka på och ta nån prommenad med hundarna.Det är för kallt,och jag får inte på mig vantarna utan hjälp med gipshanden. Man blir ju så attans kall om fingrarna på en gång. Klättrar lite på väggarna snart här.Men jag får väl lägga den energin på att göra nånting vettigt istället. Fast det skulle ju vara roligt att kunna göra saker med hundarna ute,och det tycker ju dom också.

Jag får gå ner och stryka,det funkar med en hand.Sen sätter jag banne mig på lite kaffe,det muntrar alltid upp.

Glömde säga temperaturen i morse, minus 20 var det.Lika spännande varje morgon när man står där och kisar mot termometern,kanske det har stigit något.Men icke...

Ha de gott/

 

massage me monday

Ovido - Quiz & Flashcards