Mitas guldkorn

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Marita "Mita" - 6 januari 2010 23:27

sen blir det gonatt.Jag har sett den tidigare,men tror inte jag såg hela faktiskt.Riktigt spännande nu på slutet.

Natti,natti.....

 

good night

Av Marita "Mita" - 6 januari 2010 16:53

jag smörade gubben riktigt ordentligt efter maten,så vi drog iväg sen till Ikea. Det tar ju en stund att knata runt där,jag skulle nog kunna handla på mig en hel del när jag går där.

Men vill man begränsa handlandet så ska man bara ta med en Ikea kasse in,då kan det inte bli så mycket.Men jag lyckades ändå fylla den rätt bra.Gubben fick släpa på den,  

Det blev lite smått och gott.Fyra kuddöverdrag,två innerkuddar.Tre påslakan,det randiga är till barnstolen att sätta runt så det blir stadigare för barnet att sitta,sen en ny badrumsmatta.

När jag kom hem så tog jag på mina sköna fårskinnstofflor.Kände mig lite frusen. En latte att bli varm av var inte helt fel heller.

     

   

Här ser ni hålet på sidan som Peppe gnagde sönder,men dom går att ha i alla fall. Appropå gnaga sönder. Han gnager sönder kuddöverdragen i hörnen.På dom kuddar som ligger på sängarna.Därför får jag köpa nya med jämna mellanrum.

Här ser ni min snygga gipsade hand och arm.Knappa på datorn går rätt hyfsat i alla fall.

Nu är det snart  dags för sista prommenaden med vovvarna.Nu är det "bara" 16 minusgrader. Men det hinner säkert bli kallare senare i kväll.

Ha de gott..... 

 

Hug Comments at <a href=CommentHaven.com" /> 

Av Marita "Mita" - 6 januari 2010 11:46

det har det blivit en del nu på förmiddan. Julgranen är nerpackad, och alla tomtar och pynt också.

Men det blir tomt först tycker man,fast ändå rätt skönt.Julgardinerna i köket och ljusstakarna i fönstren kan få stå kvar till nästa helg tror jag.

Det blev en kort prommis förut med vovvarna.Det var ju 21 minus,men dom måste ju ut och göra ifrån sig.Gammelvovven lider mest av kylan.Han får såna kramper i tassarna stackarn.Det blir mycket tassmassage innan vi är hemma.

Det är inte så mycket folk ute faktiskt,dom håller sig inne i den goa stugvärmen. Bara vi hundägare som måste ut i alla väder.

Jag tog lite kort på Amanda i går kväll,hon hade fått sina första skidor som hon ville visa upp.Ny skidhjälm också.

      

Sammanbiten ser hon ut,prislappen hänger kvar på hjälmen.

     

Jisses, det är till och med svårt att hålla balansen inomhus.

     

Men kolla det gick ju bra.Hoppas hon tycker det är lika kul ute sen i snön.

Ja det hade varit riktig shopping igår med rejäla vinterkläder till både Amanda och Ida. Hela familjen skulle åka upp till Gillersklack idag där husvagnen står,och stanna till söndag.Synd att det är så kallt bara. Men det går ju även att vara inomhus där och bada och ha kul.

Undrar om jag kan lura med gubben ut till Ikea på eftermiddan.Jag behöver ha honom till chaufför,lite svårt att köra än med en hand.Det är ju så besvärligt väglag,så man behöver allt ha två händer på ratten.

Ja,ja, vi får väl se....  jag får väl smöra honom lite.

 

JellyMuffin.com - The place for profile layouts, flash generators, glitter graphics, backgrounds and codes

Ovido - Quiz & Flashcards