Mitas guldkorn

Alla inlägg den 31 december 2009

Av Marita "Mita" - 31 december 2009 23:52

vill jag önska ett underbart nytt år,2010 som ett oskrivet blad ligger det framför oss.

 


Friends18.com Orkut MySpace Hi5 Scrap Images
som ett oskrivet nytt blad ligger detta år framför oss,önskar er alla allt gott!

KRAMIZ!

Av Marita "Mita" - 31 december 2009 16:38

säger jag med risk att få på skallen,  Men det tycker jag mer och mer.Men det kanske är för att man börjar bli äldre.Ja jag är ju inte lastgammal,men när jag var yngre var det riktigt festligt.Man drack och festade och hade riktigt roligt. Dan efter var förstås inte lika rolig,  men det ingick liksom.

Men nu är det mer som en vanlig helg känns det som,man träffas och äter god mat och skålar in det nya året. That`s it.. sen infinner sig en sorts tomhet tycker jag. Ibland känns det till och med lite vemodigt.

När ungarna var små så var det lite mer skoj och festligheter på ett annat sätt.

Sen är det dom här eländiga smällarna. Mina hundar är tack och lov inte skotträdda. Men det räcker att dom får en smällare efter sig så är det kört.

Jag har haft en hund som var fruktanvärt skotträdd. Han led nåt förfärligt.Det vill jag inte uppleva igen,

Annars är det ju fint och festligt med fyrverkerierna vid tolvslaget.

Nu är gubben ute med hundarna,dom får gå ut tidigare på kvällsrundan innan det börjar smälla för mycket.

I år blir det lugnt här,bara vi två som får mysa in det nya året. Med en arm som värker i paket,och doser av värktabletter så känns det lugnast så.

Önskar er alla ett Gott Nytt År, och en fin avslutning på det gamla.  

 

Comments Junkie


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards