Mitas guldkorn

Alla inlägg den 30 december 2009

Av Marita "Mita" - 30 december 2009 22:38

känner hur ögonen bara fallar ihop hela tiden.Lika bra att slå igen butiken.Har suttit och tittat på Morden i Midsomer. Tycker det är bra.

Dags att ladda för morgondagen.

Natti,natti.....

 

JellyMuffin.com - The place for profile layouts, flash generators, glitter graphics, backgrounds and codes

Av Marita "Mita" - 30 december 2009 18:53


ja vid tretiden i natt så vaknade jag och skulle gå på toa. Men jag kände på en gång att det var kyligt i sovrummet.Gick runt och kände på elementen,iskalla,  

Det var 22 minus ute och luftvärmepumpen är ställd på att klara ner till minus 20 grader. Nu var det alltså kallare så den hade slagit ifrån.Då skulle alltså elkasseten gå in i stället.Men gubben hade glömt att ställa om så att det skulle gå automatiskt.Han fick allt pallra sig ner i källaren och göra det.  

Det blev till att ligga och huttra ett tag innan det gick att somna om.

Idag har jag varit till sjukhuset med handleden.Så nu sitter jag här nygipsad och fin till nyår.  Ingen höjdare precis, innan så hade jag ett tjockt bandage med en skena innanför.Då kunde jag röra lite mer på handen med fingrarna.Nu är det helt stelt alltihopa. Jag har ju så himla ont så dom tyckte att det var bättre med gips,det ska dämpa rörelse smärtan. Det är inopererat en platta med skruvar.Jag fick se röntgenbilden. Tydligen så var det väldigt söndertrasat. Inte nog med det.Jag ska få göra en provtagning och se om jag lider av benskörhet.Dom misstänker det. Jag opererade bort livmoder och äggstockar för tio år sen. Tydligen så inverkar det på benmassan i skelettet. Det kunde dom väl ha tänkt på tidigare och satt in medecin emot. Ja är det inte det ena så är det det andra som flickan sa.

Vi gick en gnistrande kall prommis förut jag gubben och hundarna. Väl påpälsade mot kylan. Sen hem och äta ärtsoppa och pannkakor.Så nu är vi mätta och belåtna.

Dags att slappa snart i tv soffan.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards