Mitas guldkorn

Alla inlägg den 27 december 2009

Av Marita "Mita" - 27 december 2009 21:35

det var med en skinkmacka till teet. Ja min skinka i år är faktiskt väldigt god om jag får säga det själv. Sen har jag en skål med knäck också, så kvällen är räddad.

Jag tvättade håret förut, och det är lite knepigt med en hand.Första gången så hjälpte gubben mig,men dom andra gångerna har jag gjort själv. Att blåsa håret torrt sen och forma en frisyr, det kan jag glömma. Tur man är kortklippt.  

Nehej, dags att återgå till filmen,slut på reklampausen.

 

Av Marita "Mita" - 27 december 2009 13:27

ja vi åkte iväg med hundarna så dom skulle få springa av sig lite. Även vi behöver ju få röra på oss. Men herregud,det var ju inte upp plogat nån avstickare från landsvägen, så gubben fick ta snöskyffeln och skotta upp så pass  att bilen kom från vägen en bit. Sen skulle vi gå runt den sväng vi brukar ta. Men gud så jobbigt det var att pulsa, och jag som är livrädd att halka omkull,gick i gubbens fotspår.Det blev långa kliv jag fick ta. Måste sett kul ut, för även hundarna ville gå i våra fotspår,så vi gick på rad. Famous råkade plumsa ner i diket, och han försvann nästan.Peppe stod med tusen rynkor i pannan och tittade bekymrat på. Vi fick hjälpa honom upp.

Men nu ska vi äta lättlagat i dag, vi köpte pizza i frysdisken på konsum på väg hem. Perfekt!

Mellansonen kom på besök nu,så han kan få lite rester.  

 

 

Hot Comments 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards