Mitas guldkorn

Alla inlägg den 26 december 2009

Av Marita "Mita" - 26 december 2009 23:39

nej precis innan jag hunnit ta på mig ytterkläderna så ringde syrran,då blev jag sittandes och  surrade med henne,så gubben tog hundarna och gick iväg.Han orkade inte vänta,  

Ikväll har vi faktiskt ätit köttfärspaj,riktigt gott som omväxling till julmaten. Julmust älskar jag,så det kan jag dricka mycket av utan att tröttna.

Tittade på stjärnorna på slottet förut,gillar Siw Malmkvist.Hon är så naturlig och härlig. Den här gången verkar det bli riktigt roligt med så bra deltagare. Såg sen den sista delen av Stenhuggaren. Hon skriver så bra deckare Läckberg. Just nu håller jag på med  Fyrvaktaren.

Dottern ringde förut.Resan till stugan uppe i norrland hade gått bra. Herregud så orolig jag har varit hela dan med tanke på snöandet och halkiga vägar. Ja jösses,man får aldrig vara lugn för barnen.

Nu är det dags att krypa i säng och få lite "skönhetssömn"

Natti,natti.....

 

Myspace Comments, Funny Comment Codes, Animations, Comment Glitters, Glitter Graphic s, Pictures, Graphics for your myspace profile and myspace comments at superhotfile .com

Av Marita "Mita" - 26 december 2009 17:01

Det får man plocka i sig nu. Skönt att slippa laga mat, och bara få slappa. I år har det varit lite mer omständigt när man inte kan klara sig själv helt. Beroende av att andra ställer upp,det har dom gjort också, så puss o kram till er alla.  

Men man blir ändå trött med huset fullt i två dagar,men oj så roligt det har varit.

Idag har det varit lugnt,och hundarna har legat och sovit och tagit igen sig,det blir fullt upp för dom också. Speciellt Peppe ska ju vara med  och se om det händer nåt kul eller få sig en smakbit.

På självaste julafton så höll Famous på att skrämma slag på oss,när han satte en bit av ett tuggben på tvären i halsen.

Jag har ju svårt eftersom jag är enhänt just nu, men det är ju mig han kommer till, han var så uppjagad så det krävde två stycken att hålla honom så jag lyckades få upp käkarna på honom och dra ut benbiten. Herregud så skakis jag var efteråt och hade blod på hela handen,men det var från hans tandkött det kom.

Annars så var det full rulle i går när Amanda och Ida var här. Mycket paket att öppna blev det såklart.

   Amanda älskar att göra samma saker som mamma,så här står hon och stryker,det höll hon på med jättelänge.

Ida fick en nalle som var större än henne själv,fast hon tyckte duken var roligare att dra i.

Så här trött blir man och måste sova ett tag för att orka med.     

Här sitter jag och Amanda och tittar på Piff o Puff, samtidigt pyttsar jag i henne lite mat.

Ida försöker tutta på bitringarna,det går det också.  

Nehej, nu ska vi ta en sväng med hundarna. 

See ya..... 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards