Mitas guldkorn

Alla inlägg den 14 december 2009

Av Marita "Mita" - 14 december 2009 23:13

Tänk vad lite snö gör för att det ska bli lite ljusare ute. Nu när jag släppte ut hundarna att kissa gonatt,så såg jag ju för fasiken vart dom tog vägen.  

Jag har suttit och skrivit alla julkorten,det tog sin lilla tid,men jag såg på Svenska hjältar samtidigt.Tänk vad många som gör stort i tysthet.

Hoppas,hoppas att snön får ligga nu till jul. Men det är ju lite över en vecka kvar så man vet ju aldrig,det kan slå om fort.  

Nu riktigt längtar jag efter att gå och lägga mig och fortsätta läsa i boken.

Så natti,natti på er  

 

Myspace Comments, Funny Comment Codes, Animations, Comment Glitters, Glitter Graphic s, Pictures, Graphics for your myspace profile and myspace comments at superhotfile .com

Av Marita "Mita" - 14 december 2009 16:10

Det blev till att gå upp tidigt och knata iväg till dagis i morse.Amandas första lussefirande där. Väldigt spännande tyckte hon. Mycket tomtenissar och tärnor,inga lucior.Det var bestämt så,eftersom nästan alla flickorna var så pass små

,så får det bli till nästa år.

Mycket korttagande blev  det, men dagens barn verkar vara så vana med fotografering, så dom bryr sig inte om att det blixtrar.

Lite bilder från morgonen....

     

Översta bilden är lilla Ida,som tyckte allt var lite konstigt. Men Amanda tyckte det var roligt,sen blev det ju fika efteråt och lek i dockvrån.

Efter det här så blev det en tur till skogen med hundarna. Sen sjukgympa, och hem och vila.Då var jag tämligen trött. 

Har i alla fall städat ur badrumskåpet och rensat bort gammalt smink,jisses vad tomt det känns.Måste nog inhandla nya saker tror jag,  Men fy vad jag skar mig under tumnageln när jag torkade ur medecinskåpet,det var nån jäkla vass förpackning. Även där har jag rensat, och ska ta med till apoteket.

Nu har mörkret sänkt sig, och adventsljusstakarna lyser så fint i fönstren. Dom pratar om snö i morgon, vi får väl se.Men det kommer ju en vecka för tidigt i så fall,och ligger väl inte kvar till jul,  

Nu är det dags   för  matlagning,stekt rödspätta med dillsås och citron blir det ikväll.Mums

See ya....

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards