Mitas guldkorn

Alla inlägg den 12 december 2009

Av Marita "Mita" - 12 december 2009 22:29

Jag brukar inte vara så knusslig med mat,och absolut inte gubben heller. Men ikväll var det ingen höjdare vi åt.

Hade köpt trodde jag en kartong med kycklingfiléer,men det var kycklingsnacks. Små fjuttiga bitar som skulle värmas i ugnen,och dom var så starkt kryddade,att gubben kände inte smaken på ölen,  

Nej det blir inget mer sånt kan jag säga.

Förut när jag satt här i godan ro och surfade runt lite,så var det nån på gatan som smällde av raketer.Herregud vad rädd jag blev,när man inte är beredd. Tur hundarna inte är skotträdda,Peppe kom bara och kollade vad det var,sen gick han och la sig igen.

Bakade finska pinnar förut,har knaprat i mig ett par till fikat. Gud så gott det är.  Jag hade köpt smör till baket,trodde det var normalsaltat smör,men det var extrasaltat.Det upptäckte jag inte förräns efteråt,men dom blev goda ändå. Vilken tur va?  

Ska se klart filmen på fyran nu, sen blir det gonatt.

 

 

 

Av Marita "Mita" - 12 december 2009 13:39

Myspace Graphics
Ja det var precis vad jag råkade ut för när jag var på stan förut och julhandlade.Jag hade varit och köpt julklapp till gubben,och sen gick jag in på Lindex och tittade på barnkläder.Amanda är ju så förtjust i Bamse, och dom har kläder med Bamse märket där. För att ha händerna fria, så hade jag lagt den lilla påsen precis bredvid där jag stod och tittade. Innan jag hann reagera så kom en kille med mössan nerdragen och rafsade till sig påsen och sprang ut från affären. Jag hade inte en chans att kunna springa ifatt honom.Allting gick så fort,och chockad står jag kvar där och känner mig helt jäkla tom i skallen. Förbannad blir man också.

Undrar om han följ efter mig från den andra affären?

Efter det så tappade jag lusten att handla ,men köpte i alla fall till barnbarnen det jag skulle ha.

Sen fick jag ju gå och köpa en ny julklapp,när jag ändå var på stan. Man kan säga att gubbens julklapp där blev dubbelt så dyr,så jäkla onödigt,men det var precis det han önskade mest,så vad gör man?

Det som ändå är positivt idag,är att solen lyser från en klarblå himmel.  

Ha en fin dag,utan otrevliga överraskningar....

 

Myspace Comments


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards