Mitas guldkorn

Alla inlägg den 8 december 2009

Av Marita "Mita" - 8 december 2009 22:27

Såg just på vädret att till nästa vecka skulle det komma kallare luft ända ner till sydsverige. Det ser jag fram emot.

Ikväll har jag inte gjort många knop. Men tidigare på eftermiddan så gjorde jag en mazarinkaka som jag frös in till julen. Annars har jag mest tyckt synd om mig själv och min onda fot.

Den är ännu sämre nu. Tycker jag haft nog av att halta fram på prommenaderna. Ett elände att behöva be andra om hjälp med hundarna.Det är väl nån inflammation i leden som måste läka ut.

Har suttit och kollat i recepten vad jag ska baka till jul.Kakor tillhör inte min starka sida precis,så det brukar bli lite enklare varianter. Men mandelformar ska jag i alla fall göra,dom är mina favoriter.Finska pinnar blir det också,sen chokladkakor.

           

Eller kanske sirapskakor,ja vi får se,det kanske bara blir en sort.

Nej nu är det dags för gonattläsningen,men först kissning av hundar.    

Natti,natti....  

     


 

Av Marita "Mita" - 8 december 2009 12:56

Både gubben och ena sonen kom hem  på lunchen. Det blev till att steka upp fryst pytt i panna. Men det är gott det med. Inga rester från igår, förutom risgrynsgröten,  

Det blev lite prat om hur vi ska göra på julafton. I alla år så har vi samlats här hemma. Men gamla far o morföräldrar har ju fallit bort, i stället har nya småttingar tillkommit med allt vad det innebär. Nya traditioner lär väl införas. Men det är inte lätt att göra alla tillags.  

Sjukhusbesöket gick bra,proverna såg bra ut. Men det blir kontroller med jämna mellanrum.

Jag ska ta en sväng bort till skogen så hundarna får springa av sig lite,eftersom jag inte kan gå så mycket med min onda fotled.

    

 Här ligger mina raringar så fint,ser ni ridgen på ryggen som växer mothårs ?  Många undrar om jag klippt dom så,men det där är deras kännemärke.

See ya.....

 


Silhouettes Comments



Av Marita "Mita" - 8 december 2009 08:47

Jamen,här går det undan. Ska ner till sjukhuset,men först en regnprommenad med hundarna.

See ya....

 

zwani.com myspace graphic comments

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards