Mitas guldkorn

Alla inlägg den 7 december 2009

Av Marita "Mita" - 7 december 2009 22:41

Jag tror det är dags sängen nu, har suttit och tittat på Lottas julshow på Liseberg.Sen blev det en film jag har sett förut. Runaway bride, med Julia Roberts och Richard  Gere. Den duger att se en gång till, orkade inte engagera mig i nåt annat.

Nu blir det natti, fast först ett kapitel av Fyrvaktaren.

See ya.....

 


Av Marita "Mita" - 7 december 2009 17:48

Skönt, ikväll behöver jag inte laga nån mat. Gubben ska på möte,sen får dom mat där. Jag kokade en gryta med risgrynsgröt förut,det är ju så himla gott,och lika bra att koka så det räcker ett tag,för det tar ju ett tag att koka. Så nog klarar jag mig ikväll.

Det bidde inget baka kakor,det bidde städa den ena bokhyllan och sen skafferiet.

Nu ska jag knalla ut en sväng, tror det håller uppe.

See ya....

 

Good Evening Graphic #8

Av Marita "Mita" - 7 december 2009 13:05

Alltså tänk hur tokigt det kan bli. Förut när jag skulle gå ut med hundarna,så tog jag på mig jackan,och då fastnade dragkedjan i halsduken.Ni vet hur man gör,försöker lirka och dra och peta.Till slut gick det bara att dra upp den,och då var den uppdragen till hakan.Då gick kläppen som man håller i av.  

Där stod jag med en jacka som satt som en tvångströja ända upp till hakan kändes det som,  Det var bara att ringa till gubben och hoppas på att han inte hunnit iväg på jobb än. Så han kom hem och fick efter mycket lirkande och med hjälp av en säkerhetsnål ner dragkedjan, gissa att jag var dyngsvettig då,  

Nu törs jag fasiken inte dra upp den så långt.Ja vi kom ju ut till sist i ösregnet, så det blev en kort prommis. Men det är inte lätt att gå med foten heller,så trist.

Efter sjukgymnastiken så blev jag så himla trött,så nu har jag suttit här och degat. Nu väljer jag mellan att baka eller städa ur bokhyllan. Kanske lägga mig på sängen hos hundarna och mysa,ja vi får se vad det blir,

See ya...  

          

             

Av Marita "Mita" - 7 december 2009 08:35

Tillbaks till samma regngråväder igen. Blir man lite nertryckt i skoskaften och trött? Jaaadå, det blir i alla fall jag, har så förbenat ont i vristen vet inte vad jag har gjort. Har inte haft så förut. Det blir jäkligt svårt att gå. Tycker jag har haft nog av detta haltande.

Hundarna ska ut i alla fall, sen får vi se vad det blir,har inget bestämt idag,och det är ju skönt. Ja förutom sjukgympan då.

Kanske passar bra att baka kakor, det gör jag inte ofta,men till jul brukar jag försöka få till det,  

Vi hörs, hoppas ni har bättre väder.

See ya....

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards